Pagina's

29-08-2012

Constructie fout

Remblokken
Ik was me vandaag ook nieuwe remblokjes gaan halen voor de handrem. Kreeg hem niet behoorlijk afgesteld. De kabel van de handrem wordt ook gebruikt als geleiding voor de ketting koker, daar zit de fout. De koker zet spanning op de kabel, waardoor de rem gaat aanlopen. Op het moment dat je deze constructie ongedaan maakt, loopt het wiel meteen vrij. Nu kun je wel meer spanning op de veertjes zetten, maar dat helpt niet echt. Ik denk dat deze constructie ook de oorzaak is dat de velg doorslijt na 5000 km. Ik ondersteun nu de koker met een kabelbinder, maar als dat niet helpt, dan ga ik hem verend ophangen. De mogelijkheid daartoe gaat, ik heb daar al een idee over. Waarom verend? De koker moet mee kunnen gaan met de ketting als de derailleur onder staat.

De kwaliteit die HP Velotechniek voor haar blokjes pakt is huilen met de pet op. Overal waar ze hebben kunnen besparen, hebben ze het gedaan. Je betaald wel veel geld, maar je krijgt niet de kwaliteit die daar bij hoort. Voor de nieuwe set heb ik 9 euro betaald en die krijgt een fabrikant voor 5 euro, maar dat was blijkbaar nog te veel.

Op de nieuw blokje staat hoe je ze er op moet zetten, dat klopt niet. de houder van de rem zou eigenlijk boven moeten zitten, dat is ook beter als je de handrem als rem zou gebruiken. Nu ze hem aan de onderkant hebben gezet, staat alles spiegel verkeerd dus het blokje waar rechts op staat, moet links gezet worden en andersom.

Door deze constructie moet je de rem ook alleen maar als parkeer rem gebruiken en alleen in een noodgeval, b.v. als je voorrem niet meer werkt als rem, want anders loop je de kans dat het een en ander gaat afbreken.

Bivenkant

1 opmerking:

  1. als ik je zo hoor ben je niet content van de HP Velotechnik Scorpion fs.natuurlijk service is belangrijk, ik zelf heb er ook 1 gekochte Scorpion fs 20 ondertussen zullen ze al wel verbetert zijn, ik heb er 1 ongeveer 2 maanden mogen testen maar kan u zeggen dat ik toch per dag 100km woon werkverkeer en s'avonds nog even rijden,de weekends deed ik nog eens een kleine 200 km over de zaterdag en zondag, ik wou hem echt testen en vooral op mankementen en geen enkele gevonden of gekregen, als je 2*30 en 100 km perdag uitrekend dan weet je dat hij behoorlijk is getest - dat ik op die periode een 6000 km met dit fiets heb gedaan, het voordeel was dat je geen pijnlijk zitvlak hebt en dat je dagelijks die 100 km kan rijden dit was iets anders dan op mijn racefiets, daar had je meestal na 60 à 70 km problemen aan het zitvlak, dat hebt ik bij de trike niet gevoeld.

    BeantwoordenVerwijderen