Pagina's

26-08-2012

Velg gescheurd

scheur
Drie weken geleden vertoonde mijn achterwiel het verschijnsel dat de handrem altijd op hetzelfde punt bleef hangen. De handrem al wat losser gezet, maar dat hielp niet. Na een tweetal dagen, toch maar eens dat achterwiel er uit gehaald. Het was gescheurd, totaal doorgesleten na 5000 KM, terwijl ik de rem alleen maar gebruik als handrem. De blokjes slijten langzamer als de velg.

Contact opgenomen, met HP Velotechniek. daar werd niet op gereageerd, dus maar een mail gestuurd naar Leichter-Fahren, de dealer in Duitsland van de BIONX. Die reageerde meteen. Dan maar een BionX velg er in, wat blijft me anders over dacht ik. De velg kost 35 euro. Daar komt bij een setje spaken en een nieuw lint de spaken kosten 34,50. De velg is hoger, dus de spaken zijn korter. De spaken zijn dikker aan de motor en dunner aan het wiel. Ik heb al eens 2 gebroken spaken gehad, vorig jaar, en die waren gebroken aan de motor en daar is de spaak van de BionX sterker. Je kunt het wiel krijgen in het zilver of in het zwart, ik heb gekozen voor het zwart, dan krijg je ook zwarte spaken.
Het wiel bestelt. Twee dagen er na in huis. Och ja bijna vergeten, de bezorgdsten waren 10 euro. Daarna heb ik hem hier bij mijn fietsenmaker laten spaken kosten 43,75. Zelf weer ingebouwd. En hij loopt weer als een trein.

Och ja, 14 dagen erna mailde me, Gregor Stabanow van HP Velotechniek. Als ik slim was kon ik het wiel het beste kopen bij de dealer. Heb ik hem terug geschreven, dat hij die economie gestudeerd had, toch beter moest weten, Eindhoven Heerlen en omgekeerd, is duurder dan 10 euro aan bezorg kosten. De bezorg kosten van HP Velotechniek zijn overigens 16,40, ze liggen op gelijke afstand in Duitsland als Leichter Fahren. Dus daar doen ze zelfs de klant naaien.

Ik heb nu de velg die bij de motor hoort, of die beter is zal de toekomst moeten uitwijzen.
De kwaliteit van HP-Velotechniek is nog steeds waardeloos, ik heb al 3 nieuwe wielen in dat ding zitten, na 5000 km.
Maar rijden is nog steeds een genot en 14 dagen niet kunnen fietsen op de trike is een worsteling, Ik begrijp nog steeds niet, dat ik tot nu toe de enige ben die met dat ding rijdt in Parkstad en omgeving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten