Pagina's

18-05-2014

Motor stirbt immer ab.

Alles wat ik koop is kapot en moet er dan mee terug. Ooit een Hitachi TV gekocht, ze brachten hem en na aangesloten te hebben namen ze hem weer mee, ging niet aan. DOA noemen ze dat, dead on arivel. Idem met een Samsung TV, luidspreker kapot. Ik koop een Nikon P7700 na 2 dagen terug gebracht lichtsterkte kon ik op Manual niet afstellen. Scootmobiel van de gemeente Heerlen, nadat ze voetgas geïnstalleerd hadden deed hij het na 3 dagen niet meer. Na 3 jaar kwamen ze er achter ( op mijn aanwijzingen ) dat er een kabelbreuk was en dat ze de stekkers niet goed hadden aangesloten.
En als ik zelf niet ontdekt had, dat de monteurs van Ligtvoet, nooit het voetgas gebruikte bij het proefrijden, was hij nu nog kapot geweest.

Na lang beraad en gereken, koop ik een nieuwe motor voor mijn ligfiets in Zonhoven. De helft aanbetaalt en de motor werd besteld. Nu had ik gerekend op een maand levertijd, dus ik maakte me geen zorgen over het feit dat hij er nog niet was. Plotseling krijg ik een mail, dat de motor naar een verkeerd adres was gestuurd en dat het daarom zo lang duurde. HP Velotechnik had de motor naar Spanje gestuurd. Blijkbaar weten ze in Kriftel niet dat Zonhoven een plaats in België is en niet de zon in Spanje. Maar goed het zij hun vergeven. Duitsland staat pas op de 39 plaats van alle landen van de wereld wat betreft het onderwijsniveau. Nederland op de 9 plaats, was ooit de 4 plaats, maar het onderwijsniveau is in Nederland een stuk hoger dan in Duitsland en dat is te merken.

Uiteindelijk kwam hij dan 1 week later. We brachten de fiets op maandag 12 mei en 14 mei haalden we hem weer op. Buiten de motor had de fiets ook nog een grote beurt gehad en ik had me de gewone ErgoMesh erbij gekocht.

Thuisgekomen de fiets in elkaar gezet, jas aan mandje van de hond er op en meteen een ritje gemaakt. De ellende begon. De motor viel gewoon regelmatig uit. Hij gaf dan E22 op dat betekend een los contact, maar de kabel zat goed. Dan haal je hem voor de zekerheid er af en zet hem er opnieuw op. Moet je 5 minuten wachten en dan doet hij het weer, voor soms 3 km, soms maar 500 meter. Er valt niet mee te rijden. Ook werkt de motorrem niet. Onder aan een heuvel van 7% na 300 meter 40,1 km op de teller met -3, met -3 stond de BionX bijna stil.

Go Swisdrive hoef je niet te mailen, wel rotzooi maken, maar nog niet eens het fatsoen hebben om een suggestie te geven wat er aan de hand kan zijn.

Zelf denk ik dat de accu kapot is. Omdat het laden ook niet goed verloopt. Als ik de stekker erop zet, moet ik hier ook 5 minuten wachten om de lader aan te zetten, en dan doet hij het. In het maken van klokken zijn de Zwitsers beter, schoenmaker blijf bij je leest.

Gelukkig heb ik nu wel een goede dealer, hij is hem komen ophalen. Het kan ook anders. De fiets komt niet eerder terug voordat hij het goed doet.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten