Pagina's

15-05-2014

Nieuwe motor

Ik had dus een nieuwe accu nodig. Aangezien BikeFun mijn accu en de BionX niet wilde opwaarderen schreef ik een mail naar BionX in Duitsland. Deze deden de mail door sturen naar HP Velotechnik. Ik had ondertussen een mail gestuurd naar Elan. De importeur in Nederland. De liggende Hollander staat niet meer op de site bij HP Velotechnik, blijkbaar is hij er mee gestopt. Gelukkig, want deze dealer is een gevaar voor voor de mensheid. Bij ELan gaat het ook te goed, ik zit nu nog op het antwoord te wachten.

HP Velotechnik deed 2 suggesties. Trike-shop in Zonhoven Belgiƫ 55 km bij mij vandaan. En een bedrijf bij Keulen 72 km bij mij vandaan. Ik heb allebei een mail gestuurd. Trike-Shop reageerde meteen. De zaak bij Keulen, pas naar 3 weken. Met de mededeling, dat BionX niet meer ondersteund werd.
Trike-Shop, wilde wel gaan uitzoeken wat hij moest doen om hem op te waarderen. Maar in principe was HP Velotechnik afgestapt van de BionX. Wat doe je dan?

Mijn overwegingen:
Als je een nieuwe accu koopt ben ik 1200 euro in Nederland en 1000 euro in Duitsland kwijt.
Ik zit nog steeds opgescheept met een wiel waarbij de spaken constant breken. De accu reviseren, kost 650 euro en je krijgt geen garantie.
Trike-Shop deed me een GoSwiss drive inbouwen voor 2330 euro. Als je hem zelf koopt bij HP Velotechnik ben je 2390 euro kwijt en dan moet je hem zelf inbouwen. Laten doen kost 90 Euro. Trike - Shop is dus 150 Euro goedkoper. Dus de tandwielen de ketting en nieuwe kabels had ik in principe gratis als ik het vergelijk met HP-Velotechnik.

Dus ik besloot me een nieuwe motor er in te leggen. Een GoSwiss Drive 250 What. Daarnaast heb ik me een nieuwe ErgoMesh gekocht, nu de lage, want met de HS val je te snel om in een bocht. Kost ietsjes meer moeite om er uit te komen, maar is een goede buikspier-oefening. Het rijdt een stuk beter.

Yvo Brouwers, dat is de man achter Trikes-Shop, is een geweldige dealer. De hele fiets schoongemaakt (gratis). Het is alsof ik een nieuwe fiets heb.
Met de nieuwe motor er in kan ik weer rijden, onbezorgd ritten gaan maken, door het Limburgse land. Laat het mooie weer maar komen. Zonhoven, de hof waar de HP Velotechnik Zon weer begon te schijnen.

Er bestaan gelukkig ook goede dealers!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten