Pagina's

25-05-2014

Motor stirbt nog immer ab

Ze hadden me een nieuwe motor ingebouwd. Zaterdag om 4 uur kreeg ik de Trike terug. Samen met de dealer toch maar een proefrit gemaakt. Ik had me een route bedacht waar alles in zat. Heuveltje op heuveltje af is in Limburg geen probleem. Ik woon op de Molenberg, de naam zegt het al, op een berg dus. Wil ik ergens naar toe gaan, dat gaat het altijd bergaf, die ik ook weer op moet. Ook een stukje stad, want daar is een stukje weg met kleine steentjes, daar wordt de hele fiets door elkaar gerammeld. Sierbestrating noemt men dat. Daarna een stukje waar alleen maar terrasjes zijn. Geloof me met 2 trikes achter elkaar heb je wat bekijks. Toen daarna weer de bergop naar huis reden, hield hij er halverwege de berg weer mee op. Maar deze keer ging het klokje niet meer aan. Onder aan de berg had ik gezien dat ik nog 31 km er mee kon rijden. Dus dat kon het niet zijn, dat hij na 300 meter in de berg er mee stopt.
Ik denk dat de accu niet de stroomsterkte kan leveren als je een berg op rijdt. Dan is er blijkbaar een diode in de accu die zegt bekijk het je maar. Alsof er een relais dat de overbelasting regelt niet goed is afgesteld.

Ik heb hun vorige week geschreven, dat ik denk dat de accu kapot is, ook door het feit, dat hij bijna niet op te laden is. Maar men wil niet luisteren naar een voormalige eerste monteur autotechniek (Meister in Deutschland), die een technisch IQ van 131 heeft, hoogbegaafd dus.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten